Polgár Judit sakkjátszótere
A sakk egy új módszertani program az általános, a logikus és kreatív gondolkodás elősegítésére, a digitális korban fellépő gondolkodásfejlődési hiányosságok pótlására.
A sakk elsajátítása nem a cél, hanem az eszköz a gyerekek képességeinek komplex fejlesztésének érdekében.
A sakktábla és a feladatok segítségével kialakul a biztos téri tájékozódás, a térirányok észlelése, a térben való gondolkodás. Tisztában lesznek a sorok és oszlopok fogalmával, ami az iskolában nagy előnyt jelent.
Ok-okozati összefüggéseket, tapasztalatokat szereznek, fejlődik a stratégiai és problémamegoldó gondolkodásunk.
Sakk oktatás mesével
A sakk oktatás első szakaszban a sakkmesével ismerkednek a gyerekek, a sakkbábok nevével és lépésmódjával. A bábokhoz számértékek is tartoznak. Ezek segítségével matematikai műveleteket (összeadás, kivonás, relációk) végezhetők.
A programhoz tartozó mozgásos feladatok által mozgásuk is fejlődik, ami szoros kapcsolatban van az idegrendszeri éréssel.
Sakkozás közben a gyerekek több, már megszerzett információt mozgósítanak és kombinálnak össze, miközben idegrendszerükben a sejtek közötti kapcsolatok fejlődnek. Ezeket a kapcsolatokat fogják felhasználni mindenfajta tanulás során. A sakk a maga vizuális szimbólumrendszerével az egész tanulási folyamat kialakulására komoly kihatással van.